FM LOGISTIC SPONSOREM Click&Truck

FM LOGISTIC SPONSOREM Click&Truck- PLATFORMY WSPÓŁPRACY MIĘDZY PRODUCENTAMI I PRZEWOŹNIKAMI

We Francji ponad 20% potencjału przewozowego oferowanego przez małe i średnie firmy przewozowe nie jest wykorzystywane. Jednocześnie wiele małych i średnich firm produkcyjnych ma problem ze znalezieniem odpowiedniego partnera do przewozu niewielkich ładunków. To właśnie te przesłanki doprowadziły do utworzenia Click&Truck, pierwszej platformy B2B, łączącej w czasie rzeczywistym potrzeby transportowe producentów z dostępnością przewoźników. Firma FM Logistic, będąca bacznym obserwatorem inicjatyw i trendów w sektorze transportu drogowego udzieliła wsparcia nowo powstałemu start-upowi, stawiającemu sobie za cel ułatwianie współpracy między małymi i średnimi firmami ku obopólnej korzyści.

Małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne i transportowe – uzupełniające się potrzeby i wzajemne korzyści

Małe i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne miewają trudności z przewozem niewielkich ilości towarów (od 1 do 10 palet). Generowane w takich sytuacjach koszty są zazwyczaj wyższe niż normalnie. Prawdziwym wyzwaniem jest w dodatku znalezienie niezawodnego, konkurencyjnego usługodawcy, zdolnego do zapewnienia obiegu informacji o potrzebach transportowych w czasie rzeczywistym.

Jeśli chodzi o firmy transportowe, których jest we Francji niemal 40 tys., z czego 90% zatrudnia poniżej 10 pracowników, muszą one na co dzień stawiać czoła problemowi optymalizacji przewożonych ładunków. Aktualnie ponad 20% przejazdów realizowanych przez nie, to tzw. puste przejazdy. To wielkie wyzwanie dla małych przedsiębiorstw, które muszą zapewnić sobie rentowność nie mając dostępu do wystarczająco zróżnicowanego portfela klientów.

Jest na to sposób: Click&Truck, pomysł bazujący na koncepcji uzupełnianiu się korzyści i potrzeb obydwu stron. Jak to działa? Tworzona jest baza danych, w której identyfikowane są potrzeby producentów i dostępne moce przerobowe przewoźników. Dzięki potężnej wyszukiwarce platforma umożliwia kojarzenie w czasie rzeczywistym zapytań i ofert dotyczących usług transportowych.

Click&Truck – sieć bazująca na idei ekonomii współpracy

Jest to sieć dedykowana małym i średnim przedsiębiorstwom produkcyjnym i transportowym działająca na podobieństwo platform współpracy między osobami prywatnymi.
1. Firma produkcyjna zgłasza swoją potrzebę, podaje adres wysyłki i dostawy, liczbę i rodzaj palet oraz przedział czasowy, w którym powinna nastąpić dostawa.
2. Przewoźnik wprowadza swoje planowane trasy przejazdu, daty, dostępną ilość miejsca oraz, ewentualnie, dodatkowe proponowane usługi.
3. Koszt operacji jest wyliczany automatycznie w zależności od dystansu do pokonania, konieczności zboczenia z pierwotnie planowanej trasy oraz ewentualnych dodatkowych zamówionych usług.

Po każdym zleceniu producent dokonuje oceny przewoźnika. Jego „profil” jest uzupełniany w oparciu o system ocen krzyżowych oraz wskaźniki efektywności.

Dla zapewnienia pełnego bezpieczeństwa dokonywanych transakcji i płatności on line, przeprowadzanych jest szereg wstępnych czynności weryfikacyjnych: kontrola kryteriów prawnych, sprawdzanie wypłacalności przedsiębiorstw, itd. W przypadku wystąpienia sporu, odpowiedni system obsługi on-line ułatwia wymianę zapisanych na platformie informacji dotyczących stanu faktycznego.

Platforma Click&Truck, pełniąca rolę prawdziwego koordynatora, stanowi skuteczne rozwiązanie problemów małych i średnich firm poprzez :

• Poprawę współczynnika wykorzystania samochodów: firmy przewozowe poszerzają swoją bazę potencjalnych klientów, zwiększają produktywność dzięki zmniejszeniu liczby pustych przejazdów, zyskują gwarancję płatności dzięki elektronicznym dowodom dostawy i zabezpieczają ciągłość swojej działalności;
• Łączenie strumieni przepływu towarów: jednym kliknięciem formy produkcyjne zyskują dostęp do konkurencyjnych taryf proponowanych przez wiarygodnych partnerów, zapewniając sobie zarazem pełne bezpieczeństwo dostaw dzięki monitoringowi w czasie rzeczywistym, skuteczną identyfikowalność i bezpieczne płatności on-line;
• Racjonalizację środków: optymalne wykorzystanie pojazdów, obniżenie emisji gazów cieplarnianych.

Pierwsza faza testów

Platforma Click&Truck znajduje się obecnie w fazie testów pilotażowych, rozpoczętych pod koniec lata 2016 roku i odbywających się w trzech regionach Francji: Hauts de France, Île-de-France i Rhône-Alpes-Auvergne. Pierwsze wnioski z testów zostaną opublikowane jeszcze w październiku. Proces wdrożeniowy powinien się rozpocząć pod koniec bieżącego roku i zakończyć objęciem terenu całego kraju przed końcem roku 2017.

Zapytana o tę koncepcję Caroline Sulfour, jej twórczyni, wyjaśnia: „Ekonomia współpracy jest stałym elementem naszej codziennej działalności. Click&Truck przenosi tę ideę do świata transportu drogowego. Jestem przekonana, że przyszłość będzie budowana w oparciu o lepszy podział zasobów i lepszą współpracę miedzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw. Ambicją Click&Truck jest zbudowanie sieci, która będzie ułatwiała wymianę informacji między małymi i średnimi firmami produkcyjnymi i transportowymi w celu wzajemnego umacniania się”.

Click&Truck
Click&Truck stanowi zwieńczenie pewnego projektu biznesowego. Po 10 latach opracowywania i udoskonalania rozwiązań z zakresu logistycznych sieci kooperacyjnych dla czołowych firm produkcyjnych i transportowych we Francji, Caroline Sulfour utworzyła w kwietniu 2016 roku własny start-up przy wsparciu ze strony FM Logistic. Click&Truck to pierwsza tego rodzaju platforma B2B łącząca w czasie rzeczywistym potrzeby małych i średnich firm produkcyjnych z mocami przerobowymi małych i średnich firm transportowych. Celem firmy jest stworzenie sieci współpracy między tymi przedsiębiorstwami.
W planach start-upu jest rozwinięcie działalności na rynku francuskim, a następnie rozszerzenie jej na cały rynek europejski.

FM Logistic
Utworzona w 1967 roku spółka FM Logistic stała się jedną z wiodących firm międzynarodowych w sektorze usług magazynowych, przewozowych i spedycyjnych // pakowania. Grupa, która pozostała niezależną, rodzinną firmą, cieszy się opinią uznanego eksperta na rynku FMCG, dystrybucji, produktów kosmetycznych, przemysłu i obsługi służby zdrowia.
Działa w Azji, Europie Wschodniej, Środkowej i Zachodniej oraz Ameryce Łacińskiej. Zatrudnia 21 800 osób, jej roczne obroty przekraczają miliard euro.
Oprócz ekspansji na rynkach zagranicznych, FM Logistic opiera swój rozwój na wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, przyjaznych dla środowiska. Grupa jest pionierem w zakresie poolingu (obsługi transportu i logistyki z wykorzystaniem wspólnych zasobów). Zdobyła również wiele branżowych nagród za swoje osiągnięcia w tej dziedzinie.
Głęboko przekonana o konieczności ekologicznego, odpowiedzialnego podejścia, FM Logistic bierze udział w programie Green Freight Europe. Celem tej inicjatywy jest zmniejszenie oddziaływania przewozów towarów na środowisko w Europie.
W 2015 roku grupa wprowadziła do swojej oferty CityLogin – ekologiczne rozwiązanie stanowiące odpowiedź na potrzeby logistyczne dostaw na tzw. ostatnim kilometrze w dużych miastach europejskich.