MIRACULUM scala akcje

MIRACULUM scaliła akcje 1:50. 4 czerwca br. nastąpiło wznowienie notowań akcji spółki (podwójny fixing) po scaleniu. Do notowań ciągłych wróci 2 lipca br. Ostatnie miesiące w spółce to głęboka restrukturyzacja, rozbudowa dystrybucji, kompleksowa przebudowa oferty produktowej i odbudowa wiarygodności spółki.
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa realizowana konsekwentnie od grudnia 2012 roku przynosi wymierne efekty. Duża dźwignia operacyjna po pierwszym kwartale 2014 roku potwierdza właściwy kierunek zmian realizowanych w grupie. Pomimo nieznacznego wzrostu sprzedaży ogółem 1Q2014/1Q2013 (8%) znacznie wzrosła rentowność na poziomie EBIT z 3% w 1Q2013 do 22,9% w 1Q2014. To ogromny sukces biorąc pod uwagę fakt, że w związku z wycofaniem ze sprzedaży nierentownych indeksów w 1Q2014 we wszystkich segmentach łącznie (bez kosmetyków do makijażu) Miraculum oferuje aż o 220 indeksów mniej w porównaniu z 1Q2013. Natomiast sprzedaż like-for-like, czyli w produktach, które były sprzedawane zarówno w 1Q2013 jak 1Q2104 roku, wzrosła o 21%. Największe wzrosty sprzedaży odnotowane zostały w kosmetykach do i po goleniu +34% (+ 57% like-for-like) oraz w segmencie perfumeryjnym +33 % (+60% like-for-like).
– „Trzy czwarte restrukturyzacji jest za nami.” – mówi Andrzej Kalita, Prezes Zarządu MIRACULUM S.A. Wycofanie nierentownych indeksów, czy renegocjacja nieopłacalnych kontraktów z sieciami to tylko niektóre z nich. – „Czwarty kwartał zeszłego roku poświęciliśmy przebudowie logistyki i wdrażaniu wielu procedur związanych z kontrolą jakości. Wysyłamy ponad 2000 przesyłek miesięcznie do klientów i znaleźliśmy tutaj sporo oszczędności. W tym roku natomiast koncentrujemy się na odbudowaniu szerokości dystrybucji i nowych wdrożeniach. Innymi słowy zdobywamy nowych klientów oraz uruchamiamy nowe produkty, które również wspierają budowanie dystrybucji. Przed nami wielka rocznica – 90 lat Miraculum.” – dodaje A.Kalita.
W 2014 roku MIRACULUM S.A. zamierza zwiększyć swoją ofertę o blisko 200 nowych indeksów. Firma planuje także relaunche kilku grup produktów. Ich celem będzie ich unowocześnienie i dostosowanie do oczekiwań klientów. W kwietniu br. zapoczątkowano także proces wprowadzania nowych szaf dystrybucyjnych dla kosmetyków do makijażu JOKO. Jednocześnie przez cały czas spółka pracuje nad nowymi produktami, których wdrożenia planowane są już w pierwszej połowie 2015 roku. Wszystkie te działania zmierzają do sukcesywnego i stabilnego rozwoju firmy. W lutym br. w związku z ofertą obligacji spółka opublikowała prognozę, w której przewiduje, że w tym roku wypracuje 6,1 mln zł zysku EBITDA przy przychodach na poziomie 48 mln zł. W przyszłym roku zysk EBITDA ma wzrosnąć do blisko 9,1 mln zł, a przychody do 58 mln zł.